×    بستن
چرا نباید مشعل را 20 درصد بالاتر از ظرفیت دیگ انتخاب کرد؟

چرا نباید مشعل را 20 درصد بالاتر از ظرفیت دیگ انتخاب کرد؟

 

چرا نباید مشعل را 20 درصد بالاتر از ظرفیت دیگ انتخاب کرد؟

درست است که طبق استاندارد باید ظرفیت مشعل را حدود بیست درصد بالاتر از ظرفیت دیگ در نظر گرفت. اما دلایل مهم و تست شده وجود دارد که علاوه بر اینکه نباید بیست در صد بالاتر باشد بلکه باید کمتر یا هم ظرفیت با دیگ باشد. چرا که این مسئله به به نوع دیگ ، طول دیگ ، نوع سیال دیگ ، محفظه احتراق دیگ و چند مورد دیگر بستگی دارد. اکثر شرکت های تولید کننده محصولات سرمایشی و گرمایشی تک محصول بوده و ارتباط علمی و فنی شرکت تولید کننده دیگ و سازنده مشعل وجود ندارد. به همین دلیل هر کدام راه خودشان را می روند و خسارت بزرگی به صنعت وارد می کنند.

در دیگ های چدنی بعلت متغیر بودن تعداد پره ها و همچنین کوچک بودن محفظه احتراق یکی از مولفه های مهم انتخاب درست مشعل می باشد. بطوری که اگر این امر درست انتخاب گردد بندرت دیگ دچار سوختگی شده و سوراخ می گردد و این مسئله در دیگ های چدنی فولادی استاندارد کمتر به چشم می خورد.

اگر ظرفیت مشعل زیاد یا کم انتخاب شود چه اتفاقی ایجاد می شود؟

معمولا طول مشعل باید 3/4 دیگ را پوشش داده و 1/4 انتهای دیگ خالی از شعله باشد تا شعله مستقیم مشعل به انتهای دیگ برخورد نکند. و اگر این اتفاق بیفتد پره آخر دچار تنش حرارت شده و داخل پره تولید رسوب کرده و بعد از اندک زمانی ترک می خورد و اگر ظرفیت مشعل خیلی پائین باشد دائما مشعل کار کرده و دمای آب رفت به دمای مورد نظر نمی رسد و باعث برگشت آب با دمای پائین به دیگ شده و کنداس اتفاق می افتد.

شرکت شعله باران آماده مشاوره و راهنمایی به مشتریان گرامی در زمینه خرید ، نصب و راه اندازی ، نگهداری و تعمیر دیگ های چدنی است.