×    بستن
نکات مهم در مونتاژ دیگ چدنی شوفاژکار

نکات مهم در مونتاژ دیگ چدنی شوفاژکار

دیگهای چدنی معمولا بصورت پره های جدا از هم ساخته می شوند پره های ابتدا و انتهای آن مختلف و پره های وسط یکسان هستند و قیمت تمامی پره های وسط یکسان بوده ولی پره عقب و جلو فرق می کند برای اتصال پره ها به هم از قطعه ای بنام بوش استفاده می شود که سطح خارجی آن بصورت دو مخروط ناقص تراشیده شده است که موقع جا زدن باید آنرا ضد زنگ و یا به سرنگ آغشته شود تا محل اتصال آببندی شود. دیگهای چدنی پره ای قابلیت کار با سوخت های گاز و گازوئیل در فشار کار تا 10 اتمسفر و حداکثر دمای 95 درجه سانتی گراد برای آب خروجی را دارا می باشد.

نکات مهم در مونتاژ دیگ چدنی

1- جهت استفاده از حداکثر راندمان دیگ چدنی و یکنواختی توزیع حرارت بایستی لوله رفت ( خروج آب ) به قسمت بالا در انتهای دیگ نصب شود و لوله برگشت ( ورود آب به دیگ ) در قسمت پائین در جلوی دیگ نصب گردد. دیگ های سولار 300 ، سولار 400 ، و سوپر 400 این امکان را ندارند. دیگ های توربو 8 الی 15 پره و دیگهای 1300 از 7 الی 20 پره این قابلیت را دارند.

2- جهت جلوگیری از تنشهای حرارتی ناشی از انبساط طولی دیگ توصیه می گردد پایه بتنی به ارتفاع حداقل 10 سانتی متر از کف موتورخانه بر اساس وزن دیگ بصورت کاملا تراز مونتاژ گردد.

3- ظرفیت مشعل حداکثر باید با ظرفیت دیگ برابر یا 10 درصد پائین تر باشد. طول شعله مشعل 3/4 طول دیگ را پوشش دهد و همیشه 1/4 انتهای دیگ خالی از شعله باشد و مشعل دقیقا افقی در مرکز کوره نصب شود به طوری که اگر شعله مشعل به طرفین یا بالا و پائین برخورد کند موجب تشکیل رسوب شده و پس از مدتی به علت عدم چرخش آب ، پره ترک می خورد.

4- در زمان حمل و مونتاژ از پرتاب کردن پره ها خودداری شود زیرا باعث ترک های ریز در جداره ها می شود و به مرور زمان باعث نشت آب می گردد.

5- قبل از مونتاژ دیگ حتما پره ها کاملا تمیز گردد.

6- حتما در قسمتهای تعیین شده نخ نسوز گذاشته شود.

7- بوشها و محل برخورد پره ها را قبل از مونتاژ حتما تمیز نموده و با ضد زنگ پوشش دهید.

8- برای جلوگیری از بروز نشتی باید توجه شود بوشها صحیح نصب گردد و برای آببندی تجهیزات از نوار تفلون استفاده شود و سپس ضد زنگ مالیده شود.

9- بعد از مونتاژ دیگ چدنی باید دیگ را تحت فشار مشخص تست نمود.

10- در زمان مونتاژ کلیه پره ها را با گل نسوز کاملا درز بندی نمود.

11- فشار سنج و دماسنج (ترمومتر و مانومتر) و ترموستات حتما بر روی دیگ نصب گردد و در حین کار کنترل شود.

12- گردش آب در سیستم منبع انبساط کنترل گردد.

13- موتورخانه بایستی طوری طراحی شود که هوای لازم جهت احتراق و هر میزان هوای اضافه که مورد نیاز باشد تامین گردد یا توسط فن یا طبیعی.