×    بستن
انواع کولر گازی

انواع کولر گازی

 

کولر های گازی با توجه به مکان و مقدار فضایی که مورد استفاده قرار می گیرند به چندین دسته تقسیم می شوند. از انواع کولر های گازی می توان به این سه گروه اشاره کرد. کولر گازی پنجره ای ، کولر گازی اسپلیت و کولر گازی پرتابل. هر کدام از این کولرهای امروزه استفاده می شود. در ادامه هر سه دسته از کولر های گازی را معرفی می کنیم.

1- کولر گازی پنجره ای :

در این نوع کولر تمامی قطعات در یک محفظه قرار دارند و جای کمی را اشغال می کنند. برای نصب کولر های پنجره ای به گونه ای باید انجام شود که قسمت کندانسور آنها به سمت بیرون و قسمت اواپراتور به سمت داخل باشد. هوای داخل توسط شبکه جلوی کولر به طور مداوم مکش شده و با عبور از دو کویل اواپراتور خنک می شود. از جمله مشکلات کولر های پنجره ای مسائل ظاهری نصب و سرو صدای بالا در داخل به دلیل کمپرسور با محیط تحت تهویه می باشد.

2- کولر گازی اسپلیت :

در کولر های گازی اسپلیت قسمت اواپراتور در داخل نصب می شود و سایر قسمت ها از جمله کمپرسور در محفظه ای به نام یونیت خارجی قرار دارند. از لوله های مسی یا آلومینیومی برای ارتباط دو یونیت استفاده می شود. با توجه به قرار گیری کمپرسور در یونیت خارجی و بیرون ساختمان منبع سر و صدا از محل دور شده و در نتیجه این نو کولر گازی دارای صدای کمی در داخل ساختمان هستند و همچنین از نظر مسائل ظاهری  نصب بر کولر های پنجره ای ارجعیت دارند.

3- کولر گازی پرتابل :

کولر گازی پرتابل مانند نوع پنجره ای بوده با این تفاوت که توسط پایه های چرخ دار قابل حمل می باشند. موارد کاربرد این نوع کولر ها در سرمایش موضعی می باشد. و در زمانهایی که نیاز به خنک کردن محیط باشد باید توسط لوله اگزوز در خروجی هوای گرم کندانسور به بیرون هدایت شود.